آخرین اخبار

بخشش مردی که زن سابقش را کشت

مردی که همسر سابقش را به قتل رسانده است از سوی والدین مقتول مورد بخشش قرار گرفت.

اشتراک گذاری
29 آبان 1402
کد مطلب : 9599

توازن

|

۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ۱۹:۳۰:۰۰

مردی که همسر سابقش را در هتلی در تهران به قتل رسانده بود با بخشش اولیای دم به زندگی بازگشت و از چوبه دار نجات یافت.

به گزارش اعتمادآنلاین، تحقیقات جنایی در مورد این قتل زمانی آغاز شد که خدمتکار هتلی در شرق تهران برای نظافت اتاق شماره ۲۵۱ به آنجا رفت.

بر اساس مستندات پرونده، ساعت ۳ بعدازظهر سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ یکی از خدمه هتل پس از رفتن جلوی در اتاقی که دقایقی بعد مشخص شد راز قتلی در آن نهفته است، هرچه در زد،  کسی جواب نداد. پس از آن خدمتکار نزد سرپرست خود رفت، از آنجا که کلید اتاق به مسئول پذیرش تحویل نشده بود احتمال اینکه مسافران هنوز در اتاق باشند دور از ذهن نبود.

با وجود این موضوعی شک زن خدمتکار را برانگیخت، چون چند روزی بود که رفت‌وآمد به آن اتاق را ندیده بود. بنابراین خدمتکار بلافاصله موضوع را به مدیریت اطلاع داد. طبق فهرست پذیرش هتل، زوج جوانی چند روز قبل از شهرستان به هتل آمده و اتاق را اجاره کرده‌ بودند.

در ادامه مشخص شد  مرد جوان روز قبل هتل را ترک کرده اما زن همراهش نبوده است. با مشخص شدن این موضوع و از آنجا که احتمال می‌رفت در اتاق قفل باشد، کارکنان هتل با کلید یدکی در را باز کردند و وارد اتاق شدند، چون نگران بودند که برای آن زن اتفاقی افتاده باشد.

کارکنان هتل به محض ورود با جسد خون‌آلود زن جوان در کف اتاق مواجه شدند. به این‌ترتیب، مسئولان هتل بلافاصه موضوع را به ماموران کلانتری ۱۴۷ گلبرک اطلاع دادند. در ادامه گروهی از ماموران کلانتری برای حفظ صحنه جرم و تحقیقات اولیه پس از اطلاع جسد کشف‌شده به بازپرس کشیک قتل پایتخت به اتاق ۲۵۱ رفتند.

دقایقی بعد از آن بازپرس جنایی همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی هتل شدند. آنها با ورود به محل با جسد زن جوان در حالی که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود مواجه شدند. همچنین در بررسی صحنه جرم مشخص شد چاقویی که برای قتل استفاده شده در کنار جسد افتاده است. این در حالی بود که معاینات اولیه جسد از سوی کارشناسان پزشکی قانونی حکایت از آن داشت که حدود ۲۴ ساعت از زمان قتل گذشته است. در ادامه تحقیقات نیز کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران به عنوان نخستین گام به بازبینی دوربین‌های مداربسته هتل پرداختند.

دوربین‌های مداربسته ورود زوج جوان به هتل را نشان دادند و بعد از آن مشخص شد مرد جوان ۲۴ ساعت قبل هتل را ترک کرده است. با سرنخ‌هایی که از صحنه جرم و دوربین‌های مداربسته به‌دست آمده بود ماموران پلیس آگاهی قطعات پازل را کنار هم قرار دادند و فرضیه قتل از سوی همسر ۳۰ساله زن جوان قوت گرفت. به همین دلیل بازپرس جنایی دستور شناسایی خانواده مقتول و دستگیری همسرش را به‌ عنوان تنها مظنون این جنایت صادر کرد.

در ادامه روند تحقیقات مشخص شد مرد جوان سه روز قبل از قتل در اتاق ساکن شده و دو روز بعد همسرش به او ملحق شده بود.

به این ترتیب، شک ماموران در مورد ارتکاب قتل از سوی مرد جوان به یقین تبدیل می‌شد و تحقیقات تیم جنایی برایش ادامه داشت تا اینکه او جمعه ۱۷ خرداد به اداره آگاهی شهرستان پردیس رفت و راز این جنایت را فاش کرد.

مرد جوان درباره قتل همسرش گفت: سه سال قبل ازدواج کردیم و حاصل ازدواج‌مان فرزندی دوساله شد. مدتی از زندگی مشترک‌مان گذشته بود که اختلافاتی پیش آمد و درگیری‌ها تا حدی پیش رفت که به صورت توافقی محل زندگی‌مان را از هم جدا کردیم. همسرم به همراه بچه‌ام در تهران زندگی می‌کرد و من در پردیس ساکن بودم. این روند حدود هشت ماه ادامه داشت تا اینکه همسرم خبر داد غیابی طلاق گرفته است.

مرد جوان ادامه داد: از او خواستم شناسنامه‌اش را به من نشان دهد تا مطمئن شوم طلاق گرفته اما او این کار را هم نکرد. فکر می‌کردم ممکن است به من خیانت کرده باشد بنابراین تصمیم به قتل او گرفتم. یک چاقو از پیرمرد دستفروشی خریدم. به تهران آمدم و در هتلی ساکن شدم. بعد به همسرم زنگ زدم و از او خواستم که به هتل بیاید تا صحبت کنیم. او هم قبول کرد و زمانی که وارد اتاقم شد با چاقو به جانش افتادم. بعد از قتل فرار کردم و به زادگاهم رفتم. ماجرا را به خانواده‌ام گفتم و آنها گفتند دیر یا زود پلیس دستگیرت می‌کند و بهتر است خودت را معرفی کنی. صحبت‌های آنها و عذاب وجدان به خاطر قتل همسرم باعث شد به پردیس برگردم و خودم را به پلیس معرفی کنم.

با اعترافات مرد جوان بازپرس جنایی پایتخت قرار بازداشت موقت را صادر کرد و او در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت تا تحقیقات ادامه یابد.

پس از تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه مرد جوان به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و مرد جوان با درخواست قصاص اولیای دم روبه‌رو شد. روند رسیدگی به پرونده همچنان ادامه داشت که در نهایت مرد متهم به همسرکشی که قصاص نفس در انتظارش بود با رضایت اولیای‌ دم از مرگ نجات پیدا کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =